maandag 3 september 2012

Het Cupidocomplot / Johan Vandevelde




Dion wordt op zijn nieuwe school flink gepest door Marco en zijn vrienden. Als Dion na de zoveelste pesterij Marco neerslaat, worden hun ouders naar de school geroepen. Tot grote schrik van beide jongens klikt het tussen Marco’s vader (een weduwnaar) en Dions moeder (die gescheiden is). Dat is een ramp! Stel je voor dat hun ouders trouwen! Dan worden ze broers! Hoog tijd om een overeenkomst te sluiten die de beginnende relatie tussen hun ouders stuk moet te maken.


4 opmerkingen:

  1. Ik vond
    -Het erg dat niemand doorhad dat Dion zo erg gepest werd
    -Het leuk dat de jongens aan het einde van het boek hun brokken weer proberen te lijmen
    -Het boek vlot lezen, maar verder niet zo speciaal
    -Het goed dat het boek thema’s aankaart die belangrijk zijn in de leefwereld van jongeren (pesten, nieuw samengestelde gezinnen…)
    -De titel van het boek veel spannender lijken dan het verhaal zelf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vond
    -het erg dat Dion zo gepest werd
    -het grappig dat ze alles proberen om hun ouders uit elkaar te krijgen en op het laatste willen ze juist broers zijn
    -dat het nogal saai was om te lezen want er gebeurde niet zo veel
    -het soms te langdradig
    -het toch nog beter dan ik gedacht had

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond
    -het een goed vb. over hoe jongeren soms gepest worden(niet dat ik het goed vind dat jongeren gepest worden).
    -het wel erg dat Dion zich zo moest verstoppen om zeker niet gepest te worden.
    -het leuk dat Marco en Dion elkaar beter leerden kennen toen het cupidocomplot bezig was.
    -het een superleuk boek
    -het wel goed dat de papa van Marco en de mama van Dion terug samen zijn, al had ik in het begin het omgekeerde verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vond
    *het raar dat je iemand zoo kan pesten
    *ook jammer dat ze elkaar zo haten
    *het niet realistisch dat je eigenlijk zelf zou kunnen kiezen met wie je mama of papa is!
    *het ooook niet real dat je zomaar drugs kan in je medicijnenkastje kan bewaren!
    *het boek megavetcoolsuperfantastischgigaongeloofelijk leuk!

    BeantwoordenVerwijderen