woensdag 5 september 2012

Engelenmoord / Wendy Stroobant


Vlaanderen, 1880. Louise Schatteman is de 16-jarige dochter van de gevangenisdirecteur. Op een avond is ze aanwezig bij een sessie geesten oproepen bij gravin Ivanova. De geest van Olga, de overleden dochter van de gravin, wil dat ze een gevangene met het nummer 22 uit de gevangenis redt. Maar wie is die gevangene? Hij heeft een jong lichaam, maar zou al zeventig zijn. En volgens advocaat en zoon van de burgemeester heeft hij de typische gelaatskenmerken van een seriemoordenaar...

5 opmerkingen:

  1. Ik vond het een heel mooi en spannend boek. In het begin begint het gewoon en gebeurt er niet veel maar naarmate je vordert in het boek hoe mooier en spannender het wordt. Op het einde zie je dat goede vrienden niet altijd betrouwbaar zijn. Mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het een mooi boek en de spanning was goed opgebouwd. Ik vond het boek goed geschreven en ik raad het anderen zeker aan. Het boek gaat over de gevangenisdirecteursdochter Louise die op een dag naar een medium gaat. Bij het medium wordt er een geest van een klein meisje opgeroepen: Olga. Olga wijst naar Louise en roept:'' Red hem!''. Louise begrijpt eerst niet wie ze moet redden, maar later blijkt dat ze iemand uit haar vaders gevangenis moet bereiden. Uiteindelijk lijkt het alsof ze achtervolgd wordt door de geest van Olga en alsof het nog niet lastig genoeg is moet ze voor haar jongere broertje zorgen die denkt dat hij een engel is. Als je wilt weten hoe dit boek afloopt moet je zeker het boek lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet ge ik haat dees fucking boek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. och jong, ge durft niet eens u naam te zetten, dus hou dan u muil
      danku vriendelijk :)

      Verwijderen
  4. ik ben normaal niet voor geschiedenisboeken
    maar dit boek sprak me wel zeer aan voor 2 dingen:
    spannend
    bijna geen geschiedenis erin verwerkt, het is gewoon de periode als het gebeurde
    zeker een aanrader voorwie graag leest, maar geen dikke boeken leest!

    BeantwoordenVerwijderen