maandag 3 september 2012

De zwarte adem: code F242 / Erwin Claes




In het Historisch Museum van Vordersteen gebeurt een vreselijke moordpartij. Vreemd genoeg overleeft de 14-jarige Vigo Morris de gruwel. Helaas is hij zijn geheugen kwijt en kan hij zich niets herinneren van de moorden of van de tijd daarvoor. Hoofdinspecteur O'Quinn zet zijn tanden in de zaak en beschouwt Vigo al snel als hoofdverdachte. Vigo kan geen kant op: het is erg moeilijk om jezelf te verdedigen als je geen herinneringen hebt!

5 opmerkingen:

  1. Het verhaal gaat over de jonge Vigo Morris die (samen met zijn vrienden) terechtkomt in een complot, groter dan ze ooit hadden kunnen denken. Ik vind het moeilijk om me met één van de personages van dit boek te identificeren. Want de meeste personages zijn slecht of moedig, allebei de categorieën zijn alleszins durvers.
    Als ik me dan toch met één van de personages moet identificeren, kies ik voor dokter Blum, net als hem ben ik als het erop aan komt maar een bangerik en ga ik zeker niet op zoek naar gevaar.

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een gruwelijke moordpartij, 1 overlevende,namelijk Vigo Morris.
    Het verhaal was spannend maar voor een groot gedeelte wel saai als het over het zwaard van xinemedes en de zwarte adem ging, ik heb het boek ook maar heel traag uitgelezen.
    Ik voel mij een beetje als Linus, een boekenverslinder en altijd welkom als het over informatie gaat.Ook altijd gereed om mijn beste vriendin te helpen.En ook altijd klaar voor het avontuur!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een moordpartij waar vigo de hoofdverdachte is.
    inspecteur O'quin probeert de waarheid te weten te komen en zet Vigo onderdruk.
    Maar vigo probeert zijn onschuld te bewijzen samen met Linus en Karen.
    Ik voel me het eigenlijk het best thuis in Linus want ik ben niet zo bang om informatie te krijgen en ook in Karen want ik zou toch ook rap eens dawn zijn en met een vriend om me heen raak ik er rapper uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er vind een gruwelijke moord plaats met slecht 1 overlevende... De 14 jarige Vigo Morris. Het is dan ook wel logisch dat inspecteur O'Quin net hem verdenkt. Ik lijk eigenlijk op niemand omdat de personages dingen doen die ik nooit zou doen! Maar als ik dan toch moest kiezen was het denk ik agent Verspecht ze wil alles tot op de details weten en ik heb soms ook wel die eigenschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat doe je als je echt niets meer weet van een moordpartij waar je zelf bij was? je bent een verdachte maar je kan jezelf niet verdedigen want ja, als je niets meer weet! vigo morris kan erover meespreken: hij heeft het zelf meegemaakt. maar als er om je heen steeds moorden blijven gebeuren, wat doe je dàn? vluchten vluchten en nog eens vluchten. als je niet hetzelfde wil overkomen kun je niet anders maar gelukkig heeft hij twee vrienden die hij voor de volle 100 kan vertrouwen!

    BeantwoordenVerwijderen