woensdag 5 september 2012

De Nostradamus voorspelling / Theresa Breslin


Wanneer de dochter van de minstreel van koning Karel IX het slachtoffer wordt van intriges aan het 16de-eeuwse Franse hof, moet haar zusje Mélisande vluchten. In een land verscheurd door godsdiensttwisten tussen katholieken en protestanten is het niet eenvoudig om als jong meisje het hoofd boven water te houden. En wanneer de waarzegger Nostradamus haar een aantal geheimzinnige maar gegeerde aantekeningen toevertrouwt, wordt overleven nóg moeilijker...


3 opmerkingen:

  1. Ik vond het een mooi en spannend boek.
    Het is heel erg dat ze door veel mensen bedrogen werd.
    Het is een droevig verhaal want bijna al haar geliefden sterven.
    Een echte aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het een prachtig boek. De spanning werd heel goed opgebouwd. Het is schokkend om te weten dat mensen in die tijd elkaar zo bedrogen. Het is zielig dat iedereen die Mélisande probeert te helpen sterft en het ergste is nog dat ze het weet dat haar vrienden zullen sterven als ze hulp bieden. Het is een meeslepend verhaal dat je in 1 ruk uitleest. Dit boek krijgt van mij een 10/10!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het een prachtig boek, ik vind dat de spanning heel goed wordt opgebouwd. Het boek is schokkend omdat je dan pas beseft hoe erg de mensen elkaar bedrogen in die tijd. Het is ook een triestig verhaal, als iemand Mélisande wilt helpen zullen ze sterven en het ergste is dat ze dat weet ,maar ze kan niemand overhalen om haar niet te helpen. Ik zal zeker nog andere boeken van Theresa Breslin. Dit boek krijgt van mij een 10 op 10!!

    BeantwoordenVerwijderen