donderdag 19 september 2013

Het wonderkabinet / Brian Selznick



Sinds zijn moeder dood is, woont Ben bij zijn oom en tante. In de spullen van zijn moeder ontdekt hij het boek Het wonderkabinet, met daarin een bladwijzer die naar zijn onbekende vader verwijst. Ben besluit zijn vader te gaan zoeken en trekt in zijn eentje naar New York. Roos is 12, ze is doof en net als Ben weggelopen naar New York. Alleen is Roos er vijftig jaar vóór Ben. Toch kruisen hun verhalen elkaar en blijkt dat Ben en Roos een bijzondere band hebben.

5 opmerkingen:

  1. Toen ik thuis kwam meteen beginnen lezen.
    Die avond nog uit.
    Ik vind het een prachtig boek! Het lijkt ingewikkeld maar ik vond van niet.
    Het verhaal is prachtig, net als de tekeningen.
    Ik kan uren naar die tekeningen kijken.
    Ik vind het een super boek, het is nu al mijn favorietje en ik geef het een 9.9/10.
    Tenzij ik een mooier boek nog lees.
    Ik hoop dat jullie dit boek even mooi vinden als ik.... :)♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een van de beste boeken dat ik ooit heb gelezen.
    Je zou verwachten dat het een minder boek zout zijn omdat er zoveel tekeningen
    in staan maar dat geeft het boek ook iets.
    Het is ook prachtig dat je een beetje ervaart hoe het is om doof te zijn.
    Het is erg dat Ben zijn moeder en vader al op jonge leeftijd kwijtraakt.
    Het waren ook mooie tekeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een heeeeeeeeeeeeeeeeel moooooooooooooooooooooi boek! Het zijn PRACHTIGE tekeningen en het verhaal is ook super. Ik vind het erg als Ben aan zijn beide oren doof wordt door de bliksem... Voor mij een 7.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vond het boek suuuuupermooi !!!!!!!!! Je leert al lezend ervaren hoe het is om doof te zijn.
    Je kan uren naar de tekeningen kijken en het boek lees je in 1 ruk uit.
    Een pracht van een boek!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het een heel mooi boek. De stijl van het boek komt ook overeen met het eerste boek dat hij schreef. Want in het eerste boek gaat het ook over een weeskind dat toch weer een thuis vindt.
    Het is mooi hoe alles uitkomt, hoe je de band tussen de tekeningen en het verhaal ontdekt.
    Het is wel erg dat zijn ouders zijn overleden.

    BeantwoordenVerwijderen