vrijdag 9 september 2011

Het Flip-effect: gevangen in het lichaam van een ander / Martyn Bedford



Stel je voor: je wordt wakker in een vreemd lichaam. En je voelt je in dat nieuwe lichaam beter dan in je oude. Dat overkomt Alex. Zes maanden na zijn laatste herinnering wordt hij wakker als Flip. Wanneer hij, helemaal in de war, op zoek gaat naar zijn familie zet hij pas echt alles op z’n kop. Want mensen die Alex kenden, herkennen hem niet meer. En Flips familie denkt dat hij gek geworden is…

3 opmerkingen:

  1. Lezen of vrezen? 8 vragen en antwoorden die je een idee geven van het boek:
    Het Flip-effect: gevangen in het lichaam van een ander

    1. Wat vind je het mooiste moment uit het boek?
     Het einde van het boek, waar Cherry Alex opbelt, wat dus wil zeggen dat ze hem gelooft. (wat ze eerst niet deed).
    2. Wat vind je het minste moment uit het boek?
     Wanneer Rob, Alex (aka Flip) meeneemt naar zijn famillie om hen te tonen dat zij verdergegaan zijn met hun leven. Ik vind dit een heel aangrijpend moment. Rob is vast en zeker niet mijn favoriete personage uit het boek, maar hierdoor begrijp ik beter hoe hij zich voelt en waarom hij zich zo bizar gedraagt.
    3. Welke personages uit het boek spraken jou wel of niet aan en waarom?
     Alex sprak me aan omdat hij zo dapper is, en er alles aan doet om op een goede manier weer van leven te kunnen wisselen.
     Rob sprak me helemaal niet aan omdat hij in mijn ogen een duister kantje heeft.
    4. Welk fragment in het boek vond je verassend?
     Ik had niet gedacht dat Alex’s lichaam nog in leven was en dat hij zoveel moeite zou doen om ernaar te terug te keren. Dit komt omdat ik het gevoel had dat hij het zo goed had in zijn nieuwe leven, maar aan de andere kant is het ook zeer begrijpelijk, wie wil nu het leven van een ander afnemen om zelf verder te leven?
    5. Wat vind je van het einde van het boek?
     Ik vind het een mooi (relatief) gesloten einde, waar ik vrede mee kan vinden. Misschien had ik Alex liever niet zien terugkeren naar zijn eigen lichaam, maar het feit dat Cherry hem belt verzacht dit een beetje.
    6. Wat vind je van de cover?
     De illustratie op de kaft vind ik niet erg mooi, maar past wel bij het verhaal.
    7. Geeft de achterflap een goede weergave van het boek?
     Ja, de achterflap is zeer spannend en spreekt aan om het boek te lezen. Het geeft een goede inleiding maar geeft niet te veel informatie weer over het verhaal.
    8. Nodigt dit boek uit om nog boeken van schrijver te lezen?
     Jazeker, het boek zet aan tot nadenken over de mogelijkheden van het universum, het is zeker een aanrader en ik ben ook gemotiveerd om nog meer boeken van de schrijver te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 1.Wat vind je het mooiste moment uit het boek?
    Als hij op de parking heel luid 'mama' roept.
    2.Wat vind je het minste moment uit het boek?
    Dat Rob niet toestaat dat Alex naar zijn oude lichaam gaat kijken.
    3.Welke personages uit het boek spraken jou wel of niet aan en waarom?
    Rob sprak me aan want hij probeert Alex wel rustig te houden en geeft hem alle uitleg.
    Er was niet echt een personage die me niet aansprak.
    4.Welk fragment in het boek vond je verrassend?
    Dat Alex zijn vader zo kwaad reageerde op flip (Alex), ik dacht dat ze heel stil zouden leven.
    5.Wat vind je van het einde van het boek?
    Tof, ik had niet gedacht dat hij ooit nog naar zijn eigen lichaam ging kunnen terugkeren maar dat hij had moeten aanvaarden dat hij niet meer terug kon.
    6.Wat vind je van de cover?
    Een raadsel, ik weet niet echt wie het is want Flip had geen infuus aan en lag niet zo ziek in bed en Alex kan het ook niet zijn want hij had buisjes in zijn neus en die zijn op de cover niet te zien.
    7.Geeft de achterflap een goede weergave van het boek?
    Ja, het vertelt niet alleen over het boek maar ook over dat je je het zelf moet inbeelden dat je wakker wordt in het lichaam van een ander.
    8.Nodigt dit boek uit om nog boeken van schrijver te lezen?
    Ja, maar altijd dit genre lezen is ook niet voor mij, er moet ook eens wat afwisseling in zitten.Verder vond ik de schrijver heel goed en ik ga zeker nog eens kijken voor een ander boek van deze schrijver.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 1.Wat vind je het mooiste moment uit het boek?
    Als Alex in het lichaam van Flip terugkeert naar zijn echte huis.
    2.Wat vind je het minste moment uit het boek?
    Ik heb niet echt een minste moment in dit boek want ik vond het boek heel goek geschreven.
    3.Welke personages uit het boek spraken jou wel of niet aan en waarom?
    Cherry spreekt me aan omdat ze zich niet laat doen als ze gepest wordt en ondanks alle commentaren wilt Alex vrienden met haar worden en daarom spreekt Alex mij ook aan.
    4.Welk fragment in het boek vond je verrassend?
    Als Alex in het ziekenhuis zijn eigen lichaam vond dat hij Flip en het lichaam van Alex bijna vermoord.
    5.Wat vind je van het einde van het boek?
    Ik vond het een geslaagd einde maar ik verwachte niet dat Cherry naar Alex zou bellen.
    6.Wat vind je van de cover?
    Ik vind de cover niet zo geslaagd want moest ik het boek niet kennen dan zou ik het boek niet lezen.
    7.Geeft de achterflap een goede weergave van het boek?
    De achterflap geeft een zeer goede weergave over het verhaal maar ik vind het jammer dat het niet een heel mooie cover heeft want moest er een andere cover zijn zouden meer mensen waarschijnlijk de achterflap lezen.
    8.Nodigt dit boek uit om nog boeken van schrijver te lezen?
    Ja ik zal zeker nog een keer kijken voor een ander boek van Martyn Bedford.

    BeantwoordenVerwijderen