vrijdag 9 september 2011

Galgenmeid / Jean-Claude van Rijckeghem en Pat van Beirs



Eind 16de eeuw. Dievegge-in-opleiding Gitte Niemandsdochter struint in de Antwerpse binnenstad rond. Haar louche zaakjes gaan goed, tot ze betrapt wordt. Ze kan zichzelf van de galg redden door de onderbaljuw wijs te maken dat ze Spaans bloed heeft. Daarop wordt ze als spionne naar Spanje gestuurd. Gitte laat zich haar Spaanse leven welgevallen en neemt haar opdracht niet te ernstig. Maar dat is dik tegen de zin van haar opdrachtgevers.

2 opmerkingen:

  1. lucie loves puppys14 november 2011 om 10:26

    ik vond het een aangrijpend boek maar je moet het tot het einde lezen anders begrijp je het niet en ook niet doen zoals ik vroeger deed subiet de laatste blazijde gn lezen want dat bederft de pret! ik vond het mooi behalve in het begin een beetje langdradig naar het eide toe heel mooi!! het was anders dan ik had verwacht! mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. EEn mooi boek. Maar ik las hem niet helemaal uit. Ook omdat ik het wat langdradig vond...

    BeantwoordenVerwijderen