dinsdag 11 augustus 2015

Bunkerdagboek / Kevin brooks


Als Linus een blinde man wil helpen, wordt hij bewusteloos geslagen en ontvoerd. Hij wordt wakker in een ruimte, ergens diep onder de grond. Op vaste tijden komt er een lift naar beneden. De eerste keer zit er niets in, maar op de tweede dag van zijn gevangenschap blijkt er een klein meisje in te zitten. Ook zij is ontvoerd. Na haar worden er nog meer mensen naar beneden gestuurd. Sommigen zijn er erg slecht aan toe. Niemand begrijpt wat er gebeurd is en hoe het verder moet. Een ding is duidelijk: er lijkt geen enkele mogelijkheid om uit de ondergrondse bunker te ontsnappen.

6 opmerkingen:

  1. Toen ik het boek zag had ik een ander gedacht ervan; ik dacht dat het over de oorlog zou gaan. Ik vind het een mooi boek waarin je je goed kan inleven in de rol van de personages, je snapt wat ze voelen en meemaken. Treurig einde omdat ze uiteindelijk allemaal dood gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boek was echt verschrikkelijk erg!!! Zooo triestig!!! En uiteindelijk geraken ze toch niet uit de bunker! Al die mensen zijn voor niets gestorven!!! Ik hoop dat dit niet teveel in het echt gebeurt, want dit is echt vreselijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt een erg boek! Ik was er echt van overtuigd dat iemand ze zou redden!!!!!!!!!!!!!

      Verwijderen
  3. Bunkerdagboek was echt een mooi en speciaal boek! De mensen in de bunker waren echt interessant (de meeste), de andere waren gemeen. Maar het einde is zooooooo erg, wie is de dader? Wie heeft het gedaan? Kwamen ze ooit vrij? Werden er mensen verliefd op elkaar? Gaat echt iedereen dood???? Het is zo spannend en eng. Echt een topboek!

    BeantwoordenVerwijderen