dinsdag 7 september 2010

De ogen van Kronos / Marie Rutkoski


De ogen van Kronos / Marie Rutkoski
Petra’s vader is de meester-instrumentenmaker Kronos. Wanneer de prins van de Bohemen over hem hoort, draagt hij hem op een astronomische klok te bouwen. Als de klok bijna af is, doet de prins iets verschrikkelijks: hij steelt de ogen van Kronos. Voor niemand anders mag Kronos nog zo’n prachtige klok bouwen. Petra is woedend en besluit de ogen terug te stelen. Maar dat is sneller gezegd dan gedaan en het gevaar loert om elke hoek.

3 opmerkingen:

  1. Heel spannend verhaal in het kasteel van de prins om de ogen terug te stelen.Ik kon me het verhaal heel goed verbeelden omdat ik zelf al eens de astronomische heb gezien in Praag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat dit een heel mooi boek is. Eigenlijk houd ik niet echt van erg fictie boeken (ik had er ook nog niet veel gelezen) maar dit boek was echt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi boek soms wat saai maar voor de rest toppie

    BeantwoordenVerwijderen